Blogger Template by Blogcrowds.

Den jag ville ha av Sheila O´Flanagan

Det här är berättelsen om de två vännerna Darcy och Nieve, bästisarna som alltid ställde upp för varandra ända fram till den dagen Nieve förförde Darcys pojkvän. Tio år går utan att de har någon som helst kontakt, men så en dag dyker en bröllopsinbjudan upp hemma hos Darcy. Nieve ska gifta sig och vill gräva ner stridsyxan. Men Darcy har något annat i sikte, vad hon egentligen längtar efter mest av allt är att få hämnas vad som i hennes ögon var ett oförlåtligt svek. Hon kan inte släppa drömmen om det liv hon kunde ha haft...

Varför är alla chic-lit böcker från Irland? Nåja, kanske inte riktigt alla men väldigt många, så även denna. O´Flanagan är en ny bekantskap för mig men jag kan definitivt tänka mig att upprätthålla den då denna bok var väldigt läsvärd om än något seg i början innan man betat sig igenom persongalleriet och kommit in i handlingen. Påminner som så många andra i genren om Marian Keyes, men är ändå unik på sitt sätt. En underhållningsroman som kanske inte etsar sig fast i medvetandet någon längre tid men som absolut tål att läsas i brist på annat!



Mitt betyg:



Allmän fakta om boken:
Förlag
: Lind & Co förlag AB
Utgivningsår: 2008
ISBN: 9185801291

0 Comments:

Post a Comment



Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida