Blogger Template by Blogcrowds.

Den onda viljan av Karin Fossum


Konrad Sejer och Jacob Skarre ställs inför ett mysterium med ett underligt självmord. Tre unga män har åkt till en stuga vid en sjö i skogen för att umgås över en helg. Under en båttur kastar sig plötsligt en av dem över bord och drunknar. Hans kamrater lyfter inte ett finger för att rädda honom.Sejer kommer så småningom fram till att gåtans lösning står att finna i en fruktansvärd händelse i det förflutna. De tre vännerna har burit på en hemlighet som de är beredda att göra allt för att dölja.Då påträffas ännu ett lik i ett vattendrag - en sjuttonårig vietnamesisk pojke. Sejer finner ett samband, och snaran dras åt ...

Jag har läst de flesta av Karin Fossums deckare och gillade de tidigare i serien om Sejer och Skarre. De senaste böckerna jag läst har jag dock blivit besviken på varför jag inte brytt mig om att läsa de senast utgivna. Denna lät dock lovande på baksidestexten och den var faktiskt riktigt spännande tidvis om än långt ifrån t.ex Älskade Poona och Svarta sekunder. Detta är ingen riktig deckare känner jag då man redan från början ställs inför fullbordat faktum angående vem/vilka som begått brottet. Frågan genom hela boken är därmed "varför?". Det var absolut ingen nagelbitare men rätt så läsvärd. Är du sugen på en maffig deckare rekommenderar jag däremot något annat!


Mitt betyg:




Allmän fakta om boken:
Förlag
: Bokförlaget Forum
Utgivningsår: 2009
ISBN: 9137134779

0 Comments:

Post a Comment



Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida