Blogger Template by Blogcrowds.

Var är du? av Marc Levy

Susan och Philip har alltid stått varandra nära och när de når tonåren går vänskapen över i kärlek. De är övertygade om att de ska älska varandra livet ut, men ödet skiljer dem åt. Hon möter våldet och fattigdomen i orkanernas Honduras, han gör karriär på en reklambyrå på Manhattan. Philip lovar att han alltid ska finnas där när hon behöver honom. Han kan inte veta att det löftet långt senare ska förändra hela hans tillvaro, och tvinga honom att ta en främling till sitt hjärta.

Den här boken fastnade aldrig riktigt och jag vet egentligen inte varför. Storyn är bra och spännande och boken är välskriven. Ändå var det något som fattades för att jag skulle känna det där riktiga drivet att vilja fortsätta läsa till varje pris, det vill säga det som för mig utmärker en riktigt bra bok. Jag antar att bokens budskap är att reflektera över vad som är viktigt här i livet men det vill sig inte helt och hållet. Det som trots allt gjorde att den var läsvärd och som tog upp betyget var det gripande och hjärteknipande slutet. En "OK" bok som absolut inte är slöseri med lästid men mycket mer än så är det inte.


Mitt betyg:



Allmän fakta om boken:
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2003
ISBN: 9146200835

0 Comments:

Post a Comment



Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida