Blogger Template by Blogcrowds.

Silver Bay av Jojo Moyes

Det var bara ett av många liknande uppdrag. När Mike Dormer reste från London till kuststaden Silver Bay i Australien väntade han sig inget annat än att snabbt bygga upp en hotellverksamhet och sedan dra vidare till nästa uppgift. Men Silver Bay är inte vilken liten kuststad som helst. Och bekantskapen med den attraktiva skepparen Liza McCullen, hennes tolvåriga dotter och deras excentriska släkting, den legendariska hajjägaren Kathleen, får snart Mike på andra tankar. Då hotellbygget påbörjas blir det uppenbart hur djurlivet i vattnet utanför Silver Bay påverkas. Mike hamnar i en lojalitetskonflikt som utmynnar i ett livsval.

Åh vad glad jag blev när jag hittade ytterligare en bok av en av mina favoritförfattarinnor! Jag blev definitivt inte besviken för denna är minst lika bra som hennes tidigare romaner. Trots att denna utspelar sig i Australien liknar den de andra böckerna på så sätt att persongalleriet är rikt och olika parallella handlingar driver storyn framåt för att flätas ihop i en ypperlig slutkläm. Liksom hennes andra böcker är denna svår att lägga ifrån sig och man vill hela tiden veta hur det går och vad som kommer att hända. Slutet var en liten liten besvikelse då det var lite för overkligt för att vara riktigt spännande men då romanen i övrigt är så bra kan man bortse från denna lilla detalj. Rekommenderas varmt!


Mitt betyg:



Allmän fakta om boken:
Förlag: Forum
Utgivningsår: 2007
ISBN: 91-37-13094-3

0 Comments:

Post a Comment



Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida