Blogger Template by Blogcrowds.

Midvinterblod av Mons Kallentoft

Det är den kallaste vintern i mannaminne och en man hittas hängd i ett träd ute på Östgötaslätten. Tillvägagångssättet påminner om de gamla asatroendes ritualer vid människooffer och kriminalinspektör Malin Fors ger sig ut på jakt efter mördaren. Men rör det sig verkligen om ett offer? Och varför har någon velat ge sig på Bollbengan, en av Linköpings utstötta? Under de kalla stjärnorna svävar Bollbengans ande och manar på Malin att ta reda på hans historia.

Den här boken lyssnade jag på i min mobiltelefon och som alltid när man (eller iallafall jag) lyssnar på cd-böcker kan det vara knepigt att hålla isär persongalleriet och till 100% koncentrera sig på innehållet, åtminstone om man håller på med andra saker samtidigt som man lyssnar. Jag tycker dock den var bra och spännande om än kanske inte särskilt "unik", det vill säga storyn känns igen från andra liknande böcker. Dock helt klart läsvärd, även som ljudbok, och jag kommer absolut att läsa del två i den planerade trilogin, Sommardöden.

Mitt betyg:



Allmän fakta om boken:
Förlag:
Storyside AB (Vanlig bok är Natur & Kultur)
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9170361614

1 Comment:

  1. Unknown said...
    Jag har inte läst någon av hans böcker än men tänkte kika efter dem på bibblan på torsdag, nu är hela mitt lager av böcker slut så det är dags att fylla på :-)

Post a Comment



Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida