Blogger Template by Blogcrowds.

Åse av Denise Rudberg

Åse har funnit sig till rätta på Östermalm i Stockholm efter flytten från Olso ett år tidigare. Inredningsbutiken som hon och systern Matilde öppnat har blivit en stor succé och hon har inlett ett förhållande med Manfred, men anar att han ändå inte är rätt för henne. Därför blir hon glatt överraskad när några nyfunna väninnor bjuder med henne på en jakthelg i Värmland med efterföljande smokingmiddag.


Snart är Åse del av ett umgänge fyllt av fester och människor mer än lovligt förmögna som inte behöver bry sig om morgondagen. Hon försöker hålla sig utanför de intriger som utspelas kring nya väninnan Disa och hennes entourage, men kan inte undgå att märka att det inte står riktigt bra till mellan väninnan och hennes man Otto, något hon blir varse på mer än ett sätt...

Dålig sämre sämst.... Nej, Denise Rudberg är inte min kompis, helt klart! Har läst tidigare böcker av henne och stört mig på hennes "Mitt-livs-novell-språk" och lovade mig själv att inte läsa fler men den här boken fick jag och var därmed "tvungen" att läsa den. Förstår inte riktigt hur man kan ge ut en sådan här bok. Korrekturläser ingen?? Hade författaren varit femton hade den varit riktigt bra men som det är nu så är den en enda lång gäspning, med rika människor, osannolika kärlekshistorier samt naturligtvis den i chic-lit sammanhang obligatoriska bögpolaren (jmfr Bridget Jones t.ex). Det finns bättre saker att syssla med än "Åse", läsa Dagens affärer t.ex, eller bruksanvisningen till torktumlaren...

Mitt betyg:


Allmän fakta om boken:
Förlag: Albert Bonniers Förlag
Utgivningsår: 2008
ISBN: 9789100110796

0 Comments:

Post a Comment



Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida